Hajó Magazin

Izgalmas nap a Finn Európa Bajnokságon

Berecz Zsombor a szerdai napot az ötödik helyen zárta.
Csütörtökiön nagyon erős, negyvencsomós szél miatt nem letetett futamot rendezni, így pénteken három futamra került sor. 15 csomó körüli szélben kedett a mezőny, aami a nap folyamán fokozatosan erősödött.  
Az első futamot többszöri sikertelen kísérlet után, fekete lobogó alatt került sorra, ezért Zsombor óvatosan kezdett, így  ebben a futamban 9. helyen ért célba. A francia Lobert gyôzött.
A második futamra erősödött a szél, Zsombi végig az élmezőnyben vitorlázott, utolsó kreutz végén az argentin Olezza Facundo vezetett előtte, ő azonban nem jelentett akadályt Zsombornak, aki rövidesen átvette a vezetést, és futamgyőzelmet szerzett! A nap utolsó futamán pedig 15. helyen ér célba, ezzel az összetett versenyben a harmadik.

Még egy selejtezô futam hátra van, és Zsombor helyzete nem könnyû, mögötte egyetlen ponttal az a brit Edward Wrigth áll, aki három futamot nyert. Ha sor kerül az utolsó selejtező futamra, akkor két kisővel számolnak, és ez a britnek kedvez, a sorrend ezzel kettejük között megfordul, és Zsombornak nem is elég őt simán megvernie, hanem legalább még valakinek kettejük között kell lennie a befutóban, hogy megőrizze a harmadik helyét. Wright pedig elég dörzsölt ahhoz, hogy ezt alaposan megnehezítse. Árnyalja a dolgot, hogy a két élenálló versenyzőt – Jonathan Lobert-et és Anders Pedersent – lehetetlen befogniuk, viszont az őket követő Milan Vujasinovic még akár bele is szólhat kettejük küzdelmébe. A mezőny elején vitorlázva nem jelent veszélyt számukra a »párosverseny», de amennyiben a mezôny második felébe kerülnek, mindkettejüknek figylniük kell rá is.

A mostani lebonyolítás szerint a selejtezők eredményei alapján az első három automatikusan bejut a szombat délutáni éremfutamba, a 4-10. közötti helyezett pedig még egy elődöntőt vív, ahonnan a legjobb két versenyző csatlakozhat a legjobb háromhoz, és állhat az éremfutam rajtvonalára.

Holnap tehát fontos és izgalmas nap vár ránk!
Hajrá Zsombi!  

Korábbi számaink