Keveseknek adatik meg, hogy a keresztnevén emlegessék, és mindenki tudja kirôl van szó. Dórához nem kell hozzátenni a vezetéknevét. Nem emlékeszem pontosan mikor találkoztunk elôször. Talán a ’nyolcvanas évek közepén, egy Magyar Bajnokságon. Egy futamból korai rajt miatt kizártak. Persze dühös voltam, mentem reklamálni… Dóra türelmesen végighallgatott, majd csendesen azt mondta: – Ne bosszankodj, azzal csak magadat bünteted, gondolj a holnapra, még két futam hátra van. Ô – akkor persze még nem tudtam – ilyen volt, mindig a holnappal foglalkozott. Legutóbb tavaly a Laser Flottabajnokságon beszélgettünk. Buta kérdést tettem fel: – Hogy vagy? – Köszönöm, jól! – válaszolt. Már beteg volt, de errôl egy szót sem szólt. Sosem panaszkodott. Nagy szeretettel mesélt az unokákról, hogy jó most a Balatonon lenni. Az sem zavarta, hogy annyi minden megváltozott. – Tudod a változás hozzátartozik a mindennapokhoz. Most viszont minden megváltozott. Dóra nincs többé. De… Akkor mi van? És holnap? Hiányozni fogsz! (Szl)
|
Repülő Hollandi VB Balatonföldváron
Nem sikerült...
|
|
A cím ne tévesszen meg senkit. Dehogynem sikerült, ragyogó verseny volt 2013. május 24. és június 1. között Balatonföldváron, a Spartacus Vitorlás Egylet rendezésében a Repülô Hollandi világbajnokság. Majthényi Szabolcsnak és Domokos Andrásnak nem sikerült a tizedik világbajnoki gyôzelmét megszereznie. Hiába várta mindenki a címvédôtôl, de hasonlóan a legutóbb itthon rendezett vb-hez, most is »csak« a második helyen végeztek.
|
Ismét jó verseny
Keszthely–Kenese Szóló
|
|
A Balaton legnehezebb versenye kétségkívül a Fa Nándor alapította TBS Nagydíj. Ennek mintegy elôjátéka a TBS féltávját sem kitevô Keszthely–Kenese Szóló verseny. Ezt bemelegítésnek szánta a kiíró, de azoknak is jó alkalom kipróbálni a szóló versenyzést, akik a hosszabb próbatételt nem vállalják.
|
Rolex Capri Sailing Week Volcano Race
Dobogón a Wild Joe
|
|
A Rolex Capri Sailing Week Volcano Race talán a legszebb tirrén tájakra viszi el a résztvevôket. A Vezúvtól a szicíliai, idônként aktív vulkánjairól híres Éoli-szigetekig gyönyörû tájakat érint az útvonal. Ezt a versenyt harmadik helyen zárta a magyar legénységgel és hazai színekben futó maxi yacht a Wild Joe.
|
Szalagversenyeken a Raffica csapata
Királyok útja
|
|
Európában négy nagy tókerülô verseny van: a legrégebbi és leghosszabb a Kékszalag, a garda-tavi Centomiglia, a boden-tavi Rund um és a Genfi-tavat kerülô Bol d’Or. Kevés olyan csapat akad, amelyik végigjárja a négy nagy versenyt. Még kevesebb olyan, amelyik egy évben többet meg is nyer közülük. Mostanában van egy ilyen magyar csapat. A Király Zsolt vezette Raffica Team rendszeresen indul mindegyiken. Idén kettôbôl kettôt nyertek az egytestû hajók között.
|
Windows Optimist Európa-bajnokság elôt
A magyar csapat
|
|
Az idei évad legrangosabb és egyben a legnagyobb hazai versenyei, Európa- és világbajnokságok következnek, a legkisebbek – Optimist –, valamint az ifjúsági Laser 4.7, Nôi U21 Radial és Férfi U21 Laser Standard osztályok fôszereplésével. Az optimistesek Európa-, a laseresek Európa- és vilábbajnoki érmekért küzdenek. Jó versenyeket, és az utóbbi évek kiemelkedô nemzetközi eredményei miatt eredményes szereplést várunk a magyar fiataloktól.
|
Balaton Laser worlds 2013 és MVM flottabajnokság
Elôkészületek
|
|
Alig ér véget az optimistesek kontinensbajnoksága, amikor a laseresek kezdik a versenyeiket. A Balatonfüredi Yacht Club – a Magyar Vitorlás Szövetség és a Magyar Optimist Osztályszövetség közremûködésével – rendezi minden idôk legnagyobb hazai világversenyét.
|
GenerAli Bankár, Biztosítási és volvo lízing Kupa
A pénzügyi szektor hétvégéje
|
|
Lehóczky Gábor és Feyér Zoltán emlékére
|
45. Kékszalag
Korszakzáró
|
|
Az MVSz elnöksége 2009-ben hosszas tárgyalások után elhatározta, hogy a korábban kialakított páros-páratlan évekre vonatkozó Kékszalag lebonyolítási rendet 2015-tõl feloldja, és egységesíti a versenyt. Ezért minden Kékszalag »nyílt« lesz a trapézos, keretes, többtestû, vagyis mindenféle vitorlás hajó számára. Mivel a 2014-es verseny is nyílt, így tulajdonképpen a mostani után szûnnek meg véglegesen a korlátozások.
|
Hazánkban az egyik legtapasztaltabb hajóépítô cég a Schäfer Yacht. Munkatársai sokféle hajót építettek az elmúlt bô két évtized alatt. Közöttük néhány saját típust is. Ôk voltak az elsôk, akik nem »koppintottak« és nem kész, korábban már mások által gyártott hajót építettek, hanem terveztettek saját maguknak.
|
Turcsi Gábor
Önarckép, Vízközelben
|
|
Navigare necesse est – mondja Turcsi Gábor, Cnaeus Pompeius Magnus római hadvezért idézve. Az eredeti kijelentés azonban így hangzott: „Navigare necesse est, vivere non est necesse”. Vagyis „hajózni kell, élni nem”. Gábor esetében elmondhatjuk, hogy neki fotografálni kell… Amint a terveibôl kitûnik, a jövôjét is a vitorlások, a természet, a víz fotózásnak kívánja szentelni.
|
Hajóbemutató
Prestige a javából: 450
|
|
A Jeanneau – folytatva a saját maga teremtette hagyományokat – ismét egy tökéletes (na jó, a tökéleteshez igencsak közel álló) motorjachttal rukkolt elô. A 450-es idei modell, de már a tavalyi évben bemutatkozott. A hangos siker most sem maradt el, errôl a hajóról is szuperlatívuszokban beszélnek a szakemberek és a nagyközönség.
|
A szemünk védelmében
Védd magad az UV-sugárzástól
|
|
„Vigyázz rá, mint a szemed fényére” – szokták mondogatni. De vajon vigyázunk-e a szemünkre? Ahogy a vitorlázó mezônyöket nézem, nem nagyon. Sok gyereken és fiatalon sem látok napszemüveget. A felnôttek talán inkább viselik, de közel sem biztos, hogy megfelelôt. A vízen és vízparton fokozott veszélynek vagyunk kitéve, azonban ez a veszély könynyen elhárítható.
|
|