Hajó Magazin

Osztrák hajókiállítás - BOOT TULLN

Osztrák hajókiállítás - BOOT TULLN A legnagyobb és legátfogóbb hajó és vízisport-vásár


 

Egy héttel a Budapest Boath Show után, 2020. március 5. és 8. között rendezik Közép- és Kelet-Európa legnagyobb és legátfogóbb hajó és vízisport-vásárát, az osztrák hajókiállítást. A BOOT TULLN folytatja sikertörténetét! A 2020-as kiállítás még több izgalmat ígér, rekordszámú jachtot és hajót tekinthet meg a közönség. Március elején kerül megrendezésre a Tulln-i vásár, így a legújabb trendeket mutatja be a tengeri és a belvízi hajózás, a vízi sportok és a sportbúvárkodás területén. Mintegy 380 kiállító mutatja be fejlesztéseit és újdonságait, reprezentatív áttekintést nyújtva az ágazatról. az osztrák kiállítás mottója: Elbűvölő vízisport! Láthatók: vitorlás és motoros jachtok, daysailer-ek, motorcsónakok és környezetbarát elektromos hajók, hajózási felszerelések, sportos katamaránok, kajak-kenuk, SUP-ok, gumitutajok, evezőscsónakok, valamint hajózási felszerelések is. Továbbá a búvárok igényeinek kielégítéséhez minden szükséges felszerelés, Charter és turisztikai cégek, vitorlás iskolák, kikötők szolgálnak információkkal a legjobb vízi sportolási lehetőségekről és helyekről. A hatalmas 3. terem ad otthont a motorjachtok, a motorcsónakok és az elektromos hajóknak, és teljes áttekintést kapnak a motoros hajók 2020-as piacáról. 30-47 láb:: Absolute, Bajorország, Beneteau, Cranchi, Galeon, Grandezza, Sealine. A következő generációs technológia, az elektromos és az alternatív hajtású hajók: Frauscher, Boote Marian, Boesch, Lex, Aqwia, Kaiser, Benczak, Mastercraft, Ski Nautique és még sok más. Nem csak hajók jelennek meg, hanem a villamos motorok gyártói is: Torqeedo, e-meghajtás, Minnkota, Kräutler, Aquamot, Piktronik… A vásárközpont szívében, a 10. csarnokban a látogatók számos nagy vitorlás jacht gyártója mutatja be legfeljebb 55 láb hosszúságú termékeit, legújabb fejlesztéseiket és elegáns hajóját. A következő hajógyárak állítanak ki Tulln-ban: A-Yachts, Aquatic, Astus, Bavaria, Beneteau, Bente Yachts, Corsair, Dehler, Delphia, Domani Daysailers, Dragonfly, Dufour, Esse, Hanse, J-Boats, Jeanneau, Melges, Phobos, Rustler, Sunbeam, Elan. És még sokan mások...

Belépő árak
Látogatók: 14 Euro
Szenior, iskolások, csoportok: 12 Euro
Gyerekek (6-15 év): 3 Euró

Finn Magyar Bajnokság – Audi Kupa, Negyedik versenynap

 

Miután a szombati napot szélhiány miatt meddő várakozással töltötték a versenyzők, a zárónapon három futamot sikerült teljesíteni.

Vasárnap az első próbálkozás sikertelennek bizonyult, éppen felért néhány hajó az első bójáig, amikor egy ötven fokos szélforduló miatt a futamot a rendező érvényteleníteni kényszerült.

Pályaátrendezést követően ismét kezdődhetett a verseny. Ideges lehett a társaság, mert csak ötödik(!) próbálkozásra, fekete lobogó alatt sikerült elrajtolniuk. Az ötödik futamban az élen a szokásoknak megfelelően ismét Berecz Zsombor és Németh Domonkos végzett, harmadiknak Lukács Ákos ért célba.

A nap második – összesen a hatodik – futamra a szél gyengült, lehetett 5–6 csomó, ami megkavarta a szokásos »menetrendet«. Berecz Zsombor az első bójánál nem volt az első húszban sem, de végül ismét az első helyen végzett. A továbbiakban Ian Ainslie, az osztrák Moritz Spitzauer, Kántor Zsigmond, Székely Antal, Kónya Balázs és Haidekker Elemér volt a sorrend. Ugyanakkor az összetettben a második Németh Domonkos a 15, a korábbi futamok alapján szintén jól álló Kaiser Kristóf pedig a 19. helyen ért célba.

A záró futam eredményétől függetlenül Berecz már megnyerte a Magyar Bajnokságot, ezért nem is indult. Kaiser Kristóf nyerte a futamot, Huszár Géza volt a második, Németh Domonkos a harmadik helyen futott be. Ezzel összetettben megvédte a második helyét, Ainslie pedig egy negyedik hellyel bebiztosította a bronzérmét. Negyedik: Huszár Géza, ötödik Lukács Ákos, hatodik: Kaiser Kristóf.

 Végeredmény: https://byc1912.hu/wp-content/uploads/2019/09/Eredm%C3%A9nyek-7-futam-ut%C3%A1n.pdf?fbclid=IwAR3aPyiMwnjE-zYphtXePByHyMFzVSfnBOgEeO7nSa6grWeBvBb4FBU_fwI

Finn Magyar Bajnokság Audi Kupa, Második versenynap

 

Jól indult ez a nap is. Reggel friss, de a tegnapihoz képest azért gyengébb szélben indulhatott a pályára a mezőny. Mivel tíz csomót nem érte el, a pumpálás nem volt megengedett.

Tiszta rajtot követően a többség a széleken vitorlázva próbált előrejutni. A lengések következtében hol az egyik, hol a másik oldal tűnt kedvezőbbnek. Az első církáló szakasz végére a versenyben vezető Berecz Zsombor harmadiknak érkezett. Az első pályajelnél Kaiser Kristóf vezetett, Németh Domokos ekkor nem volt az első tízben.

Bőszélben - kiemelkedő sebességének köszönhetően - Berecz Zsombor ismét az élre került. A jó sebesség persze nem a véletlen műve, rengeteg munka van mögötte.

A második szakaszon vitorlázott a mezőny, amikor a szél tovább gyengült, így pályamódosításra került sor, a rendező rövidített.

Előnyét végig növelve Berecz győzött Kaiser Kristóf és Rácz Levente előtt. Az összetettben Berecz, Németh, Huszár Géza a sorrend.

A következő futamra várva előbb a vízen, majd egy óra elteltével a parton halasztott a rendező, de a szél nem lett alkalmas további versenyzésre. Folytatás – reményeink szerint – holnap, de a meteorológiai előrejelzés sajnos nem sok jóval biztat...

Jelenleg az összetett eredmények alapján Berecz a bajnoki cím várományosa, Németh a legjobb Junior, Huszár vezeti a Masters mezőnyt, Ainslie áll az élen a Grand Masters-ek között, Székely Antal pedig első a Grand Grand Masters kategóriában.

Eredmények: https://byc1912.hu/wp-content/uploads/2019/09/FINN-OB-1-4-EREDMÉNY.pdf?fbclid=IwAR1X0YfkOdkQzJc6HXt-OZZ1SjPL2MIxdRhXqOwYts0LvZBxtWprepJnzzQ

 

 Kép: Németh Botond - fotó: Cserta Gábor

Finn Magyar Bajnokság Audi Kupa, Első versenynap

Finn Magyar Bajnokság

Audi Kupa

Első versenynap

 

Jó szél, napsütés fogadta a 63 versenyzőt!

A Magyar Bajnokság megnyitóján A Balatoni Yacht Club nevében Haide Benc köszöntötte a résztvevőket és a meghívottakat, a verseny és a klub szponzorait. Majd Alsóörs polgármestere, Hebling Zsolt fejtette ki rövid beszédében, hogy személyesen is örül annak, hogy Alsóörsön első alkalommal rendeznek Finn-dingi Magyar Bajnokságot.

Az első futam előtt halasztani kényszerült Berliczay Márton a verseny főrendezője, mert a megnyitót követően nem minden résztvevő ért ki időben a rajthoz. Azonban rövid várakozás után a szél is frissült és stabilizálódott az iránya, így kezdődhetett a verseny.

Rögtön az első futam megmutatta az erőviszonyokat, a bajnoki címet bátran előre kiadhatta volna a rendezőség, természetesen a világbajnok Berecz Zsombornak. Kétséget sem hagyott afelől, hogy kiemelkedik a hazai mezőnzből, utcahosszal nyerte a futamot.

A második futamban kiderült, hogy ő egy másik ligában versenyez... Ismét simán, szokatlanul nagy fölénnyel győzött.

A harmadik futamban egy szélforduló miatt a nyolcadik helyen ért fel az első bójához, a bő szélben pillanatok alatt sorra hegyta le az előtte lévőket. A hátsszél végén már a második helyen állt. Úgy harminc méterre a futamban vezető Németh Domokos mögött. Ez csak lebonyolítás kérdése – gondolhatta mindenki –, pár száz méter és „helyreáll” a rend. Azonban nem ez történt, Németh egy teljes cirkálószakaszon tartotta a világbajnokot! Az utolsó hátszélre fordulva azonban meg kellett adja magát a világon talán legjobban bőszelező finnesének, aki ledolgozta hátrányát, majd végül győzött a nap utosó futamán is.

Mondhatni: nem történ semmi rendkívüli.

De... Németh Domokos mindössze 17 éves! Számára hatalmas siker megszorongatni a világbajnokot! Amúgy mindhárom futamban második helyen ért célba, ezzel összetettben kilenc ponttal vezet Ian Ainslie előtt. Ainslie is egy finnes ikon, három olimpián szerepelt (1992 Barcelona, 1996 Atlantaés 2000 Sydney), valamint a dél-afrikai ShosholozaAmerica's Cup csapat tagja volt.

Eredmények:

https://byc1912.hu/wp-content/uploads/2019/09/Audi-Finn-OB_eredm%C3%A9nyek-_3-futam-ut%C3%A1n.pdf



Finn-dingi Magyar Bajnokság – Audi Kupa Alsóörs, 2019. szeptember 19–23.

Idén szeptember 19. és 22. között, 63. alkalommal a Balatoni Yacht Club, Alsóörs előtti vízterületen rendezi a Finn-dingi Magyar Bajnokságot, amelyre mintegy hatvan versenyzőt várnak.

További információért kérjük, vegye fel a kapcsolatot a rendező Balatoni Yacht Clubbal. E-mail: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. , honlap: https://byc1912.hu/audi-finn-dingi-orszagos-bajnoksag/, Facebook: Balatoni Yacht Club 1912.

 

Finn-dingi

A helsinki olimpia előtt a Finn Vitorlás Szövetség tervezői pályázatot hirdetett, hogy a játékokra megtalálja az ideális egyszemélyes hajótípust. A választás kitűnően sikerült, a Finn-dingi 1952 óta szerepel az olimpiai játékok műsorán.

A Finn Vitorlás Szövetség 1948-as felhívására ringbe szállt a svéd Rickard Sarby is, aki megrajzolta és meg is építette a Finn-dingi prototípusát. 1949-ben hirdették ki a tervezői pályázat eredményét. Nem a Finn-dingi nyert, sőt, a megépítésre érdemes típusok közé sem választották be. Mégis részt vehetett a szeptemberi válogatókon, ha már a lelkes tervező elkészített a prototípust. Az itt zajlott gyenge szeles futamokon a Finn és a pályázaton győztes – azóta feledésbe merült – Pricken bizonyult a leggyorsabbnak, így további válogatókat írtak ki 1950 májusára. Ekkor, erős szélben Rickard Sarby konstrukciója tarolt: hatból ötször az élen végezve, egy második helyezéssel fölényesen verte az ellenfeleket, és lett olimpiai osztály.

 

Rickhard Sarby

 Paul Elvstrøm 

Az első finnes olimpiát Paul Elvstrøm nyerte, aki négy évvel korábban Firefly jolléval diadalmaskodott. A következő melbournei és az 1960-as római játékokon is ő győzött, így a világ talán leghíresebb és legelismertebb, négyszeres olimpiai bajnok vitorlázójának a neve elválaszthatatlanul összeforrt a Finn-dingivel.

A hajóosztály rendkívül gyorsan népszerű lett világszerte. A világbajnokságokon rendszeresen harminc–negyven ország, 80–120 vitorlázója vesz részt. Az utóbbi évek a britek fölényét mutatták,

Ben Ainslie hat Finn-dingi világbajnoki címe mellett kétszer győzött ebben az osztályban olimpián. (További két további olimpiai aranyat pedig Laserben nyert.) Giles Scott négy Gold Cup, azaz vb elsősége mellé, legutóbb Rióban egy olimpiai aranyat is gyűjtött. A tavalyi vb-n a svéd Max Salminen végzett az élen, míg az idei esztendő világbajnoka: Berecz Zsombor! 

 

Finn-dingi hazánkban

Tolnay Kálmán

Az első hazai Finn-dingi bajnokságon (1957) győztes Tolnay Kálmán, és a hatvanas években nemzetközi szinten is eredményes vitorlázók alkották az egyébként nagy létszámú hazai Finn-dingi mezőny krémjét. A korábbi években más hajóosztályokban eredményes, jó nevű, nagy öregek – Ulh Raoul, Heinrich Tibor, Kovács Béla, Molnár Albin – nyomdokaiban felnőtt egy új vitorlázó nemzedék: Fináczy György, Tuss Miklós, Schőmer András, Wossala György és a többiek. Ôk – a hatvanas évek bajnokai – teremtették meg idehaza ezt a hajóosztályt, részt vettek hajóépítésben, szerelvényezésben, árboc- és vitorlakészítésben. Rengeteget voltak a vízen, és rivalizálásuk egyre jobb eredményeket hozott, a nagyobb európai versenyeken is számolni kellett velük. A fejlődés csúcsát Fináczy György 1971-ben elért Európa-bajnoki bronzérme jelentette. Hosszú évekig ez volt a magyar vitorlázás legfényesebb sikere. Gyuri a következő évben, a müncheni olimpián is bizonyította klasszisát, a nagy létszámú, erős mezőnyben a nyolcadik helyen végzett, és futamgyőzelemre is képes volt. Ha nem az akkoriban megjelent, igen merev alumíniumárbocot kell használniuk az olimpián, hanem az egyéni alkathoz jobban igazítható faárbocot, akkor még előrébb végezhetett volna. 

A hetvenes éveket a magyar mezőnyben Haán András egyértelműen uralta. Pályafutása során tízszer győzött Magyar Bajnokságon, és különösen a montreali olimpia előtt ért el kiemelkedő nemzetközi eredményeket.

A hajóról

A négy és fél méter hosszú, 123 kilós, tíz négyzetméter vitorlázatú Finn-dingi szigorúan one design típus, így a versenyt a vitorlázók képessége és felkészültsége dönti el. A hajó az eltelt közel hét évtized során folyamatosan fejlődött, modernizálódott. A hatvanas években fa helyett műanyag hajók épültek, a hetvenes évek közepén vezették be a dupla feneket, később az árboc helyének felszabadítása következett. Majd – a fokozatosság elvét betartva – a modern anyagok felhasználását is megengedte az osztály, így már Finn-dingiben is karbonárbócot és laminált vitorlákat használnak. A konstrukciónak köszönhetően a hajótestet nem kell évente cserélnie annak sem, aki a világ élvonalában akar szerepelni. 

A Finn-dingi taktikus hajó. Mivel kicsi és fordulékony, egy-egy manőverrel alig veszít teret, ezért érdemes a legkisebb szélcsíkért is két fordulóval, akár csak néhány métert is arrébb állva ezt kihasználni. A versenyvitorlázás nagyszerű fejtörő játék is, és a Finn-dingivel ez tökéletesen kiélvezhető.

A világ finnes élversenyzői sorra bekerülnek a profi vitorlázás legjobbjai közé. Megtalálhatjuk őket az America’s Cup vagy a Whitbread (Volovo Ocean Race) versenyek és egy sor további nagy regatta győztesei között is. Köszönhető ez annak, hogy a Finn-dingi szinte mindent megtanít, minden szükséges reflexet kialakít, ami egy nagy hajó vezetéséhez szükséges.

Az élversenyzés fizikailag is nagyon nagy teljesítményt kíván, ráadásul egy finnes versenyző hajóvezetése és ezáltal a sebessége is akkor lesz ilyen cél eléréséhez megfelelő, ha évente sok száz órát gyakorol. De, ha valaki lemond erről, akkor a Finn-dingiből szinte nem lehet kiöregedni, hatvan-hatvanöt éves koráig nyugodtan bízhat abban, hogy megtalálja azt a versenyt, azt a mezőnyt, ahol jól érezheti magát. Ennek megfelelően a Magyar Bajnokság legnépesebb mezőnyében díjazzák az Abszolút, a Junior, Masters, Grand Masters, a Grand Grand Masters és a Legenda kategóriák legjobbjait is.   

Magyar finnesek az olimpiákon

Tolnay Kálmán (1960. Róma, 25. hely), Fináczy György (1964. Tokió, 13. és München. 1972, 8.), Haán András (1976. Montreal, 17.), Ruják István (1980. Moszkva, 9.), Székely Antal (1988. Szöul, 17.), Szilvássy Attila (1992. Barcelona, 21.), Litkey Farkas (1996. Atlanta, 26.), Hajdu Balázs (2000. Sydney, 15. és 2004. Athén, 23.), Berecz Zsombor (2016. Rió, 12.).

 

Fináczy György

 

Haán András

 

Ruják István

Székely Antal

 

Szilvássy Attila

 

Litkey Farkas

 

Hajdu Balázs

Berecz Zsombor

 

AZ ÉV JEANNEAU DEALERE, 2018

Az ADEX Yachting Kft., a JEANNEAU magyarországi képviselete megkapta az ÉV DEALERE 2018 címet a JEANNEAU – PRESTIGE hajógyártól.
Ez a nagy megtiszteltetés az elmúlt több mint 15 év munkájának köszönhető. Ami kifejezetten jó érzés,
hogy egy ilyen nagy cég, nemcsak az abszolút eladási számokat veszi figyelembe a díj odaítélésénél,
hanem az adott márkakereskedő aktivitását, a helyi körülmények és piac figyelembevételével kifejtett munkáját.
 
 
 
 
Jean-Paul CHAPELEAU – JEANNEAU Hajógyár – vezérigazgató
KÁLI Csaba – JEANNEAU Magyarország ügyvezető
Martin SCHEMKES – JEANNEAU Hajógyár – régió vezető

Nevek a kupán - Finn Gold Cup

 

 

 

 

 

 

 

 

1956. Burnham, Nagy-Britannia Andre Nelis (B)  P. Elvstrøm (D) B. Roswell (K)
1957. Karlstad, Svédország J. Vogler (DDR) H. Eriksen (N) A. Nelis (B)
1958. Zeebrugge, Belgium P. Elvstrøm (D) A. Nelis (B) A. Pelaschier (I)
1959. Hellerup, Dánia P. Elvstrøm (D) A. Nelis (B) P. Poullain (F)
1960. Torquay, Nagy-Britannia V. Stratton (UK) A. Nelis (B) D. Stratton (UK)
1961. Travemünde, Németország A. Nelis (B) H. Fogh (D) F. Miller (US)
1962. Tonsberg, Norvégia A. Akerson (S) B. Jacobsson (S) A. Nelis (B)
1963. Medemblik, Hollandia W. Kuhweide (G) B. Jacobsson (S) H. Willems (H)
1964. Torquay, Nagy-Britannia H. Raudaschl (OE) H. Kellner (S) R. Creagh-Osborne (K)
1965. Gdynia, Lengyelország J. Mier (DDR) B. Dehmel (DDR) R. Hart (UK)
1966. La Baule, Franciaország W. Kuhweide (G) J. Bruder (BRA) B. Straubinger (G)
1967. Hanko, Finnország W. Kuhweide (G) V. Mankin (SR) U. Mares (G)
1968. Whitstable, Nagy-Britannia H. Wind (D) U. Mares (G) J. Bruder (BRA)
1969. Hamilton, Bermuda T. Lundquist (S) J. Bruder (BRA) P. Barrett (USA)
1970. Cascais, Portugália J. Bruder (BRA) H. Sprague (USA) B. Andre (USA)
1971. Toronto, Kanada J. Bruder (BRA) C. van Duyne (USA) S. Maury (F)
1972. Anzio, Olaszország J. Bruder (BRA) J. Bertrand (AUS) L. Gustafsson (S)
1973. Brest, Franciaország S. Maury (F) M. Olin (S) G. Liljegren (S)
1974. Long Beach, USA H. Sprague (USA) G. Liljegren (S) K. Carlsson (S)
1975. Malmö, Svédország M. Olin (S) B. Binkhorst (H) J. Farmer (KZ)
1976. Brisbane, Ausztrália C. Law (UK) J. Farmer (KZ) J. Bertrand (AUS)
1977. Palamos, Spanyolország J. Blanco (E) J. Doreste (E) C. Biekarck (BRA)
1978. Manzanillo, Mexikó J. Bertrand (USA)  J. Blanco (E) C. Buchan (USA)
1979. Weymouth, Nagy-Britannia C. Lewis (USA) J. Bertrand (USA) M. Neeleman (H)
1980. Auckland, Új-Zéland C. Lewis (USA)  J. Bertrand (USA L. Lemieux (CAN)
1981. Gromitz, Németország W. Gerz (G) L. Hjortnæs (D) M. Rychcik (PZ)
1982. Medemblik, Hollandia L. Hjortnæs (D) H. Blaszka (PZ) B. Reynolds (USA)
1983. Milwaukee, USA P. van Cleve (USA) W. Gerz (G) M. Neeleman (H)
1984. Anzio, Olaszország L. Hjortnæs (D) T. Neilson (KC) J. Lindhardtsen (D)
1985. Marstrand, Svédország L. Hjortnæs (D) O. Khoperski (SR) I. Bengtsson (S)
1986. El Arenal, Spanyolország S. Westergaard (DEN) B. Ledbetter (USA) J. Doreste (ESP)
1987. Kiel, Németország J. Doreste (ESP) L. Hjortnæs (DEN) B. Ledbetter (USA)
1988. Ilha Bela, Brazília T. Schmid (GER) R. Heiner (NED) G. Anderson (CAN)
1989. Alassio, Olaszország S. Westergaard (DEN) E. Mergenthaler (MEX) O. Khoperski (EUN)
1990. Porto Carras, Görögország H. Lammens (CAN) L. Lemieux CAN) E. Mergenthaler (MEX)
1991. Kingston, Kanada H. Lammens (CAN) B. Ledbetter (USA) O. Khoperski ( EUN)
1992. Cadiz, Spanyolország E. Mergenthaler (MEX) G. Bourke (AUS) H. Spitzauer (AUT)
1993. Bangor, Észak-Írország P. Presti (FRA) F. Lööf (SWE) R. Clarke (CAN)
1994. Parnu, Észtország F. Lööf (SWE) H. Lammens (CAN) J. M. van der Ploeg (ESP)
1995. Melbourne, Austrália H. Spitzauer (AUT) F. Lööf (SWE) P. Presti (FRA)
1996. La Rochelle, Franciaország P. Presti (FRA) H. Spitzauer (AUT) F. Lööf (SWE)
1997. Gdansk, Lengyelország F. Lööf (SWE) L. Devoti (ITA) X. Rohart (FRA)
1998. Athén, Görögország M. Kusznierewicz (POL) F. Lööf (SWE) X. Rohart (FRA)
1999. Melbourne, Ausztrália F. Lööf (SWE) M. Kusznierewicz (POL) R. Clarke (CAN)
2000. Weymouth, Nagy-Britannia M. Kusznierewicz (POL) S. Godefroid (BEL) E. Papathanasiou (GRE)
2001. Marblehead, USA S. Godefroid (BEL) M. Kusznierewicz (POL) E. Papathanasiou (GRE)
2002. Athén, Görögország B. Ainslie (GBR) M. Kusznierewicz (POL) E. Papathanasiou (GRE)
2003. Cadiz, Spanyolország B. Ainslie (GBR) R. Trujillo (ESP) A. Simpson (GBR)
2004. Rio de Janeiro, Brazília B. Ainslie (GBR) R. Clarke (CAN) D. Burrows (IRL) 
2005. Moszkva, Oroszország B. Ainslie GBR) E. Papathanasiou GRE) C. Cook (CAN)
2006. Split, Horvátország J. H. Christensen (DEN)  E. Papathanasiou (GRE)  E. Wright (GBR)
2007. Cascais, Portugália R. Trujillo (ESP) P. J. Postma (NED)  G. Vincec (SLO)
2008. Melbourne, Austrália   B. Ainslie (GBR)  D. Slater (NZL) J. H. Christensen (DEN)
2009.  Vallensbaek, Dánia   J. H. Christensen (DEN)  Z. Railey (USA)  I. K. Gaspic (CRO)
2010. San Francisco, USA  E. Wright (GBR)  R. Trujillo (ESP)  G. Scott (GBR)
2011. Perth, Ausztrália   G. Scott (GBR)  P. J. Postma (NED)  E. Wright (GBR)
2012. Falmouth, Nagy-Britannia B. Ainslie (GBR)  E. Wright (GBR)  J. H. Christensen (DEN)
2013. Tallinn, Észtország J. Zarif (BRA)  E. Wright (GBR)  P. J. Postma (NED)
2014. Santander, Spanyolország  G. Scott (GBR)  I. K. Gaspic (CRO) E. Wright (GBR)
2015. Takapuna, Új-Zéland  G. Scott (GBR) J. Lobert (FRA)  V. Zbogar (SLO)
2016. Gaeta, Italy  G. Scott (GBR) J. H. Christensen (DEN)  P. J. Postma (NED
2017. Balatonföldvár, Magyarország  M. Salminen (SWE) J. Lobert (FRA) N. Heiner (NED)
2018. Aarhus, Dánia Berecz Zsombor (HUN), Max Salminen SWE, Pieter-Jan Postma (NED)

Korábbi számaink