HÍREK - HÍREK - HÍREK- HÍREK- HÍREK- HÍREK
|
|
|
Klubok Bajnoksága - Musto Kupa |
|
Central European Cadet Cup - Záróra Tihanyban |
|
Asso99 Eb, Chiemsee - A Detre-csapat Európa-bajnok |
|
Ranglista díjkiosztó - Hagyomány |
|
Mini Transat - Halasztás után |
|
Rolex Middle Sea Race - Abszolútban negyedik a Wild Joe |
|
|
1964-ben a Yachting amerikai magazin pályázatot írt ki olimpiai háromszemélyes tôkesúlyos osztály tervezésére. A pályázatra 35 pályamû érkezett, amelyek közül az 1966 szeptemberében a Kieli-öbölben rendezett versenysorozaton a Soling került ki gyôztesen. A norvég Jan H. Linge által tervezett hajó olimpiai státuszát az IYRU 1968. november 20-án hozott döntése mondta ki.
|
Litkey Farkas, Vezér Károly, Weinhardt Csaba
Soling világbajnokok!
|
|
Korábban nem sikerült Solingban magyar vitorlázónak gyôzni, pedig több alkalommal is közel álltak a sikerhez: Wossala György Kovácsi Lászlóval és Németh Péterrel 2004-ben, majd Vezér Károllyal és Németh Péterrel 2011-ben ezüstérmes volt a világbajnokságon. Idén viszont igen, Majthényi Szabolcs – Domokos András után, a magyar vitorlázás második felnôtt világbajnok csapata a Litkey vezette egység. Most a kormányossal »beszélgetek«.
|
A Finnt a svéd Rickard Sarby tervezte 1949-ben azzal a céllal, hogy ez a típus legyen 1952-ben a Helsinki olimpián az egyszemélyes osztály. Célját elérte. A hajó ma is a legnépszerûbb egyszemélyes vitorlás a nehézsúlyú versenyzôk számára a világon. Folyamatos az olimpiai státusza.
|
Sztárvitorlázók az MVM Finn OB-n!
Vasilij Zbogar gyôzött
|
|
A magyar bajnoki sorozatból – színvonalát tekintve – messze kiemelkedett az idei Finn OB. Ugyanis három világsztár érkezett a Balatonra! Köszönhetô ez – a szervezôk példamutató munkája mellett – annak, hogy hosszú évek, évtizedek után egy magyar finnes – Berecz Zsombor – egyre javuló eredményeivel (Európa-bajnokság 14., világbajnokság 7. hely) hívta fel a nemzetközi vitorlás életben mértékadó szakemberek és versenyzôk figyelmét hazánk vitorlás sportjára.
|
Kis létszámú mezônyök
Országos bajnokságok
|
|
A Balatoni Vitorlás Héten a három olimpiai osztály küzdelme jelentôs izgalmat nem okozott. A mezônyök nagy része azonban ezekben az osztályokban is az utánpótlás korosztályból került ki, ôk viszont sok esetben legalább érdekes futamokkal szolgáltak.
|
Tomai Balázs
Rióra készül
|
|
Tomai Balázs (Team Proximo) idén január óta ismét komolyan foglalkozik a vitorlázással. A munka neheze azonban még hátra van. Sokat edz, külföldi versenyekre jár, készül a jövô év szeptemberi kvalifikációs világbajnokságra, ahol az olimpiai kvóta megszerzését tűzte ki célul. Közben azért idôt szakít a diplomamunkája elkészítésére is. Szóval nem unatkozik.
|
Kevés hajó – színvonalas verseny
MVM Melges 24 Országos Bajnokság
|
|
A Melges 24-es a magyar vitorlázás egyik legaktívabb sporthajó osztályává vált az elmúlt években. Magyarország és a Balaton fokozatosan bekerült a Melges 24 nemzetközi vérkeringésbe. A magyar flotta 14 hajót számlál, a versenyek mind színvonalasabbak.
|
Nautic 220 Hornet – elôzetes
Kis hajó – nagy teljesítmény
|
|
Csak nemrég született meg a Nautic Boat zászlóshajója, a NAU 370RUN, de máris egy új hajó életre hívásán dolgozunk, de ezúttal a kompakt méretben. Ez azért is izgalmas feladat számunkra, mert ebben a kategóriában régóta nem gyártottunk hajókat, így a vitorlázó társadalom egy másik csoportjának is tudunk kínálni alternatívát az élvezetes, sportos hajózáshoz. Az ötlet is ebbôl ered, egy kisebb, de a Nautic hajókra jellemzô tulajdonságú daysailer-racert szerettünk volna építeni.
|
A Nemzetközi Finn Osztályszövetség élén
Hajdu Balázs
|
|
Hajdu Balázzsal mindig öröm beszélgetni. Most a Finn Országos Bajnokság megnyitóját követôen sikerült egy idôre kivonnom a finnesek körébôl, ahol szemmel láthatóan nagy népszerűségnek örvend. A Nemzetközi Finn Osztályszövetség elnöki újraválasztásáról kérdeztem, amit nagy megtiszteltetésnek tart, de ami a személyét illeti, nem nagyon akar errôl hosszasan beszélni. Minden egyébrôl – különösen, ha vitorlázásról, pláne, ha Finnrôl van szó – viszont szívesen. Így hamar elkalandoztunk.
|
TBS nagydíj, 2013
»Egyszerű« verseny volt
|
|
Fa Nándor nem egy babonás típus. Idén a tizenharmadik TBS nagydíjat szervezte, amit mellesleg meg is nyert. Hogy mi is áll eme mondat mögött, az megérdemel néhány gondolatot. Egyszerű verseny volt – írom a címben – a motorosból nézve… Végül is nem volt vihar, órákon át tartó szélcsend, és minden elrajtolt hajó célba ért. Közben azért akadt izgalom bôven.
|
45. Barcolana, 2013
Hatalmas buli
|
|
Raffica – Lange Péter beszámolója A versenyen hatalmas nevek és hatalmas hajók vesznek részt: itt van mindjárt a sokszoros gyôztes Esimite Europa 2, ami egy száz láb hosszúságra megnövelt IRC Super Maxi, balatoni szemmel nézve egyszerűen felfoghatatlan méretekkel rendelkezik, de ezen kívül rengeteg 70–80 lábas maxi, mini maxi, TP52-es, Open 60-as, Farr 80-as, és több RC40-es is indul a versenyen, hogy csak a legesélyesebb hajókat említsük. Ezen kívül tucatjával vesznek részt még olyan 30–40– 50 lábas hajók, amelyek látványára a világ bármelyik kikötôjében felszisszen egy hozzáértô.
|
IX. Tengeri Nagyhajós Magyar Bajnokság
Sokszor csak métereken múlott
|
|
A Tengeri Nagyhajós Magyar Bajnokság idén újra a Bavaria 42 Match flottával zajlott. Eredetileg 13 hajó legénysége nevezett a versenyre , de két csapat financiális okok, míg egy harmadik, betegség miatt lépett vissza.
|
De hová tűnt Russell Coutts?
34. America’s Cup – a végjáték
|
|
Hihetetlen hollywoodi történetet láthattunk. Drámát két részben. Az elsô felvonásban a kiwik az amerikai csapattal szinte feltörölték a pályát, az eredmény 8 : 1 oda. A második részben a korábban már-már megalázott ellenfél magára talált, és – más választása nem lévén – sorozatban nyolc alkalommal gyôzött, 9 : 8 ide. Mármint amerikai szemszögbôl. Egyetlen hiba a vesztüket okozta volna, így ezt a szívességet nem tették meg a Team New Zealandnak.
|
|